2011. szeptember 7., szerda

Távközlési feketelista avagy a mobilos BAR lista

A 3 nagy magyarországi mobiltelefonszolgáltató a Vodafone, a T-mobile (westel) és a Telenor (pannon) már egész pontosan 2006 óta vezet közös nyilvántartást az adósokról.

Amíg a bankoknak a BAR listára kötelező téged feltenned ha nem fizetsz. Minimálbér összegét meghaladó mértékben folyamatosan, több mint 90 napon keresztül nem tesz eleget a fizetési meghagyásnak, az adott banknak a hitelintézeti törvény rendelkezései alapján az adós adatait a Központi Hitelinformációs Rendszerbe (KHR) kell továbbítania.

Tehát BAR listára a bankok raknak tetemes mennyiségű és 90 napos idejű tartozás miatt. Ez is egy feketelista. Sok feketelista van az országban, a BAR lista a bankoké, a távközlési lista a 3 mobilszolgáltatóé.

Tehát ha távközlési feketelistás  vagy az nem egyenlő a sima BAR listával!! Mert távközlési feketelistásként még vehetsz fel hitelt banktól.

A távközlési feketelistával pl úgy kerülhetsz fel ha a 3 mobilszolgáltató közül valamelyiknél tartozol.
Akár 5 ezer Ft -os összegnél felrakhatnak a listára. Mert ezt törvény nem szabályozza. A mobilosok döntötték el maguk között.  A lista napi frissítésű.
Pl ha veszel egy T-mobilos telefont előfizetéssel de nem tudsz fizetni akkor rögtön a havidíjjakat + kötbért rádverik. Ha ezt sem fizeted ki akkor megy az értesítő hogy listára tettek. Mármint a távközlési feketelistára. BAR listára nem tehetnek. Csak sokan keverik a kettőt.
Ez annyit jelent hogy előfizetéses mobiltelefont, SIM kártyát, vagy előfizetéses mobilinternetet stb nem vásárolhatsz egyik szolgáltatótól sem.
Mert a listát megosztják. Tehát ha a T-mobilnak tartozol és ők raktak listára akkor sem a telenor és sem a voda sem fog neked előfizetést adni.
Webshop, ügyfélszolgálat stb azonnal visszamondja a megrendelést, személyesen is elhajtanak, és azt is tudják hogy miért.
Ismerősöm lógott a T-mobilnak. Felhívtuk a telenort hogy rendelünk mobilnetet. A személyes adatok diktálása után rögtön mondta az ügyintéző hogy ácsi van mert listán vagyunk. És azt is meg tudta mondani hogy T-mobil tartozás és hogy rendezzem velük az ügyet.
Mert elméletileg ha kifizetem a tartozást akkor 24 órán belül lekerülök a feketelistáról és vásárolhatok előfizetést, ámbár 1 évig szerepelni fogok a nyilvántartásban.

Tehát ha a távközlési feketelistán vagy akkor nincs mit aggódnod, hitelt vehetsz fel, és mivelhogy ezt a feketelistát csak a 3 mobilszolgáltató (T-mobil, Telenor, Vodafon) vezeti így csak őtőlük nem vehetsz előfizetést.
Ez elég gáz mert így csak feltöltőkártyásat vehetsz. Mobilinternetnél meg az sokszor járhatatlan út is.

Szerencsére a többi net és telefonszolgáltató (Rubicom, Magyar Telekom stb) nem szállt be ebbe a buliba így ők továbbra is adnak neked előfizetést.

Kitrükközni nem lehet. Vagy kifizeted vagy a 3 szolgáltatótól nincs előfizetés. Mert én is próbáltam. Hamis név, cím, személyi számot is kiszúrják.
A szolgáltatóknak, különösen a Telenornak külön visszaélés-megelőzés osztálya van. Azok a központi BM nyilvántartásból rögtön lekérik hogy valós, létező személy vagy-e valós névvel és címmel, jogosítvány számmal.
Szerintem ez törvénytelen, hisz ha már bármelyik szolgáltató csak úgy turkálhat az adataim között hogy na vajon az a jogsiszám az én nevemhez tartozik-e stb... akkor innentől kezdve a maffiózok mindenki megtalálhat. Szörnyű!
Mert amíg feketelistás voltam akkor próbálkoztam mindenféle kamu adattal rendelni hátha. De vagy azt mondta az ügyfélszolgálatos hogy tartozásom van tehát feketelistás vagyok a T-mobilnál vagy azt mondta hogy biztos adatelírás történt. Sőt online rendelésnél a visszaeles-megelozes@telenor.hu e-mail címről jött is egy levél hogy a saját nevemre a saját okmányaimmal rendeljem az előfizetést! :-)

Sőt elárulnám hogy a telenor a legkeményebb szolgáltató, ő minden kis ügyet bíróságra visz tehát onnan aztán nem úszol meg tartozást!

Ergó a mobilos távközlési feketelistát nem lehet megkerülni, kitrükközni. :-( Vagy kifizeted az adott szolgáltatónak a tartozást vagy más nevére rendeled meg. De ki az aki megmeri rendelni a saját nevére más előfizetését pláne x év hűséggel meg kötbérszerződéssel??
Nem sok ember ugye!

32 megjegyzés:

  1. kb. 1 éve volt tartozásom a telenor felé amit aztán teljesen kiegyenlítettem. Most szerettem volna venni egy t-mobilos mobiltelefont. Elkérték a személyi adataimat és kis gondolkodás után azt mondták, hogy a fizetőképesség vizsgálat eredménye képen be kell fizetnem előre a szerződéskötéshez 4 havi előfizetési díjat. Mivel semmilyen más dokumentumot nem kértek tőlem és soha nem voltam a t-mobil ügyfele ezért furcsának találtam mi alapján dönthetett a programjuk. Amikor felhívtam a Telenor-t, hogy szerepelek e még az adatbázisukban csak annyit mondtak nincs tartozásom feléjük, de a feketelista szót véletlenül sem ejtették ki. Most akkor elkezdem szépen sorban írni a leveleket a telenornak, t-mobilnak a fogyasztóvédelemnek, adatvédelmi biztosnak stb stb...

    VálaszTörlés
  2. Tisztelt Ügyintéző!
    Több, mint tíz éve használom a telefonrendszerüket. 2012 januárjában telefonos megkeresés érkezett, hogy a laptopomhoz internetes sticket ajánlanak, közel 3000 Ft-ba kerül és 2 hónap ingyenes használatot biztosít a cég részemre. Január közepére igérték a kiszállítást, amelyet munkahelyemre kértem. Február 14-én kaptam egy csekkes értesítést kártyaszntű szolgáltatásról (Ügyfélszám: 200302192), 2 940 Ft-ról(Számlasz:10010429589), amelyet be is fizettem. Befizetés előtt hívtam a telenor ügyfélszolgálatát, ahol reklamáltam a termék nem kézbesítését! Az igéretet hosszú hallgatás követte, amit május elején egy telenor közvéleménykutató hívása tört meg, aki érdeklődött, hogy mennyire vagyok megelégedve a szolgáltatásukkal? Tájékoztattam, hogy nincs semmiféle szolgáltatás, mert a sticket nem kaptam meg! Megigérte, hogy utánanéz! 2012. május elején kaptam egy kártyaszintű szolgáltatásról szóló értesítést(Számlasz:100107562521; Ügyfélsz:200302192 Telsz:20-212-0521), csekket mellékelve 6090 Ft-ról. Kicsit vártam a befizetéssel, de szolgáltatás nem érkezett. A telefondíjamat rendszeresen csoportos beszedéssel rendezem. A két telefondíj azonban valószínű meghaladta az általam megadott korlátösszeget. 2012. május 20-án szigorúhangú sms-t kaptam az ügyfélszolgálattól a befizetéseim igazolására, különben a telefonszolgáltatásomat fogják korlátozni. A nemlétező stick használati díját befizettem 05.18-án és 05. 22-én személyesen mentem be a West End Telenor Ügyfélszolgálatra, ahol a telefonos ügyintéző hölgy utasításra írtam le az esetet. Nem vagyok mulya, csak bízom a becsületes, tisztességes ügyintézésben! Eddig ez volt a véleményem az Önök tevékenységéről. Kérdéseim: Ki vette át a sticket? Ki írta alá az átvételt? Ki kézbesítette a terméket és mikor? Ki használta és használja a sticket négy hónapja? Az ügy kivizsgálásra és rendezésére várok 30 napot, utána más szervekhez fogok fordulni ügyem kivizsgálására! Tisztelettel, K. Béla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves K. Béla!


      Ez a blog nem hivatalos szolgáltatói blog. Kérjük panaszával keresse meg a telenor ügyfélszolgálatát vagy a tékozló homárt.
      Telenor ügyfélszolgálat:
      +36 20 2000 000
      http://www.telenor.hu/ugyfelszolgalat/szemelyes-ugyintezes/
      de ide is érdemes elküldenie a fentit:
      http://homar.blog.hu/

      Törlés
  3. állitólag tmobil fekete listán szerepelek.Viszont 9 éve ügyfele vagyok a telenornak,természetesen feltöltőkártyás csomagom van 9 éve.Mai napon szerettem volna vásárolni a westendbe a telenornál,feltöltőkártyás csomagban telefont,és nem adtak,mert közölték,hogy feketelistás vagyok a tmobilnál.Ugy tudom kártyás csomagban vehetek,ez furcsa számomra,hogy mért nem adtak készpénzért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Feltöltőkártyás csomagot mindenféleképpen kellett volna hogy kapjál!! Nekem ez új hogy azt sem adnak...
      Sőt még sok szolgáltató a feketelista ellenére is ad ki előfizetéses csomagot is de mondjuk előre be kell perkálni pl x összeget.
      Tehát ha feketelistás vagy a t-mobilnál és odamész a vodafonhoz akkor ők azok akik nagy összegű előleg ellenére de megkötik veled az előfizetéses szerződést is. De feltöltőkártyás csomagot ennek ellenére bármely szolgáltatónak kellene hogy adjon neked!!!

      Törlés
    2. 2013.03.19

      Én nemvagyok feketelistán és akorsem adnakfel elôfizetéses készüléket én próbáltam számtalanszor de el utasíttotak azal hogy tartozásomvan

      Törlés
  4. A Telenor több olyan ismerősömnek sem adott feltöltő kártyás készüléket, akik más szolgáltatónál voltak fenn számlatartozás miatt! Más nevére kellett megvásárolniuk a készüléket.

    VálaszTörlés
  5. az EHT azaz elektronikus hírközlési törvény szerint a távközlési szerződésekből eredő tartozások elévülési ideje egy év. ezután ugyen ezen törvény alapján, ha kifizetted, ha nem kötelesek törölni a nyilvántartásból és a feketelistáról is. Igaz ezt szemtől szembe letagadják a cirmikék, de érdemes írásban tárgyani velük, nem az ügyfélszolgálattal, hanem az adatvédelmi felelőssel. azok már tudják a törvényeket. egy év után így lehet lekerülni teljesen legálisan. Nekem ez a tmobilnál jött be, itt az adatvédelmi felelőssel tárgyaltam, jogszabályok beídézésével. a telenornál meg a vitáűri ügyvéd úr akivel tárgyalni lehet ezügyben. Ők is visszavontak mindent elévülés után. az a baj, hogy 100 emberből 98 nem ismeri a törvényeket és inkább fizet, mondván, hogy biztos úgy van ha a szolgáltató azt mondja... a maradék két embert meg inkább benyelik és elengedik a tartozást. (elengedik... na jó,tudják azok jól, hogy egy év után nem hajthatják be, de attól még próbálkoznak... Pl. fizetési meghagyással. kiküldi, ha 15 napon belül nem mond az adós ellent, ha elévült ha nem jogerőre emelkedik... De ha ellent mond perré alakul, ahova pl. a vodafon el se jött... Vesztették is a pert... ) Pszichikai nyomás ezeknek az alapja, ritkán pereskedik végig a dolgot ha látják felveszi az ember a kesztyűt.

    VálaszTörlés
  6. Varga András kérelmét mér utasították el egyedül él ,tartozása nincs egyik szolgáltatok felé.Betegsége miatt lenne szüksége a telefonra !

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok!
    Tegnap este egy barátommal bementünk a T-mobilba telefont venni, ahol is arany kártyás feltöltőse van. Közölték hogy nem teheti át elő fizusba, mert feketelistás! Ezt érdekesnek találtuk és megpróbáltuk megtudni, hogy miből eredően is. Mivel ezt nem tudják megmondani csak azt, hogy nem náluk van a tartozás, így szedtük magunkat és bementünk a Vodához és a Telenorhoz is, hogy melyik rakta fel! Nem fogjátok elhinni...EGYIK SE! Hivatalosan egyiknél sincs tartozása és a feketelistán szerepel, senki nem tudja miért! Ilyenkor mi a teendő, mit lehet tenni? Tudtok tanácsot adni?
    Zoli

    VálaszTörlés
  8. hello kaptam egy levelet az ECOVIS BUDAPEST behajtó cégtöl hogy tartozásom van a telenor felé ami nem igaz a telenor rendszerében nem szerepel fel van tüntetve egy elérhetőség amin nem is lehet öket elérni egész nap probáltam de mind hiába de 8 napon belül ki akarják kapcsolni de nem értem miért mert a rendszerben nem ál fönt tartozás 21.499 mert ugyan is ezt irták h én ennyivel tertozom

    VálaszTörlés
  9. A pannon-telenor végrehajtóval jött, de nem kapott egy vasat sem mivel fejőstehénnek próbált nézni... :-DD Azóta kussolnak. :)

    VálaszTörlés
  10. Mocsár mihály
    an:Galyas Piroska
    szül:nyirtelek 1973.07.07
    szig.szám:951244TA
    Lakcim:1081Budapest Népszinház utca 36 1.em 1a
    Személyi az.:1-730707-5112
    Az a problémám hogy probáltam egy előfizetéses kártyát igényelni de a rendszer nem engedte.
    Arra hivatkozott hogy fekete listás vagyok.
    Én még soha nemálltam szerződésbe a Telenorral,semaz elődjével.
    Kérem tájékoztassanak hogy miért vagyok fekete listás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Nyilvánosan ne ossz meg ilyen adatokat!!!
      Ha feketelistás vagy akkor valszeg tényleg az vagy, a 3 szolgáltató közül elég ha bármelyiknél feketelistán vagy.... vagy bármely banknál

      Törlés
  11. Sziasztok, kaphatok tőletek elérhetőséget ?

    VálaszTörlés
  12. Nev :Kanalas László
    Szeretetm volna venni egy előfizetéses kártyat,de a rendszer visszadobta mivel volt egy nem fizetett kartyam de tavaly ki lett egyenlitve varom mielőbbi valaszukat kanalaslaci40gmail.com

    VálaszTörlés
  13. Nev :Kanalas László
    Szeretetm volna venni egy előfizetéses kártyat,de a rendszer visszadobta mivel volt egy nem fizetett kartyam de tavaly ki lett egyenlitve varom mielőbbi valaszukat kanalaslaci40gmail.com

    VálaszTörlés
  14. tisztelt ügyintéző tegnap rendeltem őnőktől telefont és ma kültek egy esmest h nem tugyák teljesiteni a kiszálitást de nem indokolták meg h miért

    VálaszTörlés
  15. Sziasztok nekem volt ügyem vettek a nevemre előfiezetéses telokat meg tabokat is de be bizonyitottam hogy vissza éltek az adataimmal és a törölték a vodás meg a telenoros tartozásoat is....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia enis ebbe a hejzetben vagyok.es hogy tudtad bebizonyitani?koszonom a segitseged.

      Törlés
  16. Sziasztok segitseget szeretnek kerni azzal kapcsolatban hogy alitolag 2014 ben valaki vett fel a nevemre elofizeteses telot es ezt csak most tudtam meg ugy hogy rendelni akartam egy telot a telekomtol.kapcsolatba leptem az ugyintezovel aki azt valaszolta hogy az en nevemen elofizeteses tartozast nem lat.erre ujra probalkoztam es ujra elutasitot .felhivtam es az volt avalasz hogy az on tartozasat megvasarolta a telekom.ijenkor en mit tudok csinalni?hogy tudnam megtudakolni hogy kivolt aki ezt tette velem hogy viszaelt az adataimal.ja es ezt ojan varosba kovetek el ahol mar nem elek 14 eve.koszonom a valaszokat es a segitsegeteket.

    VálaszTörlés
  17. Rosszulindulókarácsony,Marcali Városbol,Bizonyos kőzjegy,bizonyos számu vègrehajtható okirattalrendelt el,mejnek alapja önáló vègrehajtóhoz kerü.Számomra èrthetetlen,94834ftjárulèk iránt.Ez 2017 beadvány.Biróság2018 11hó bizonyos napján hogy a fentnevezett összeget fizessembe.Nemtudtam miez.Utánnanèztem,telenor tartozá ami 2014 szerződès alapja.Mivel a vègrehajtó elsőlevelè nemfizettem,2019 elsőhonapjában, szintèn megkereset,mostmár225 111 ft követel,Kijelentette nemfizetès elveszik az ingatlanomat.2014 óta,a szolgáltató,közjegyzősemkereset meg Vègrehajtóis,találgat mi a pontos címem olvasóimnak legjobbakat

    VálaszTörlés
  18. Sziasztok! 2018. Augusztusában kiegyenlítettem egy csoda szép Telekomos adosságot ( voltam olyan ügyes és másnak hoztam ki előfizetéses telefont). Tegnap próbáltam feltöltő kártyás szolgáltatásomat előfizetésre váltani, de a weboldal visszadobta, hogy tartozásom van. Felhívtam az ügyfélszolgálatot ahol átirányítottak a behajtási csoporthoz. Az Úr azt mondta, hogy elindítja az eljárást hogy lezárják az adosságot, próbáljam meg egy hét múlva a váltást. Kérdésem az lenne hogy mennyi az esélye, hogy sikerülni is fog? Ha nem sikerül mennyi időnek kell eltelnie hogy újra probálkozzak és sikeres legyen a váltás?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, amint tisztázod magad tutira engednek szerződni!
      Itt tudtommal nincs várólista mint a bankoknál a KHR-nél.. tehát ha kifizetted azonnal lekerülsz, csak átfutási van amíg ki nem törölnek onnan.

      Törlés
    2. köszönöm a választ:) még annyi lenne a kérdésem hogy az átfutás az mennyi idő?

      Törlés
  19. Szep napot kivanok en onoknek en mar tobb mint 4 eve ugyfeluk vagyok es egy elofizetest szeretem volna vasarolni es azt irja a rendszeruk hogy nem engedelyezet a szerzodes kotes en nekem onoknel se mas szolgaltatonal tartozasom nincs kerem nezenek mar utana es legyenek szivesek ezt a hibas uzenetet torolni nev: Lakatos Barbara : anya neve: Bandor panni .szulhely ev: kisvarda 1990.05.12. Szemig szam:749655BE. Ado azonosito: 8450562570 . elerhetoseg 06202785345 .
    Lakcim Dombrad Rakoczi ut1 4492. Mihamarabbi valaszukat varom es remelem mivel regota ugy feluk vagyok segitsegemre lesznek hogy szolgaltatast tugyak igenybe veni mert edig teljes mertekbe megvoltam elegedve a telenoral remelem tovabbra is megleszek es ajanhatom masoknak is


    Koszonom szepen elore is
    Tiszteletel:
    Lakatos Barbara. 2019.07.02 kedd


    Citromail.hu levelezőrendszerből küldve
    Lépj be vagy regisztrálj
    válasz
    továbbít

    VálaszTörlés
  20. Jó napot kivánok
    Én azt sueretném kérdezni hogy ha a tàv közlésnél a feketelistán vagyok és át afta egy behajtó cégnek attól még nozelképes vagyok bankba?
    A vàlaszt elöre is köszönöm

    VálaszTörlés
  21. Elnézést az itásért hitel képest szeret volna irni

    VálaszTörlés
  22. Üdv !
    Abban kérném a segítséget,hogy a Telekomnál szerettem volna hűség nélkül előfizetést kötni . A megrendelés során a Telekom oldalán a következő üzenetet jelent meg : Lejárt számlatartozásom van !
    A Telekomnál nincs azt mondták.
    Megkérdeztem a másik 2 szolgáltatót azt mondták náluk sincs.
    Írtam panaszt a Telekomnak , válaszbn azt írták,hogy nem felelek meg az üzleti feltételnek.
    Az lenne a kérdésem,hogy ilyenkor mit lehet csinálni ? Köszönöm a segítséget

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyilván a feketelistán vagy, akkor is ha már nincs tartozásod. Piszkálni kell őket, akár másik szolgáltatót, valaki csak levesz onnan ha tényleg nincs tartozásod.

      Törlés
  23. Szerettem volna előfizetésel vásárolni egyszer a lakcim nem hejes aztán szeméji számom???

    VálaszTörlés